zondag 7 augustus 2011

alles kan met verf

het duurt een tijdje
voordat je
helemaal
door dat vergiet
heen gezakt bent

jij bent er door
in het vergiet
ligt alles waar je ooit
enigsinds trots op was

eindeloze energie
's morgens soepel
uit je bed
wilde haren, strakke huid
tanden en een goed zicht

je had het
allemaal
willen houden
het is
van je afgeweekt

je hebt geen keus
die grote leugen
kom je dan
ook weer tegen

ze zijn voorbij
de dagen dat je
alles kon alles

je staart uit je ogen
ziet wat niet meer kan
de wereld is te groot

hier zit ik dan met
wat niet meer kan
ik sta op
en doe
wat voor me ligt

zo zal het zijn
de dagen die komen
en af en toe
omdraaien
met de rug
naar de toekomst
kijken naar wat was

zo stond ik op vandaag
ik zal veel kleuren
moeten schilderen
vandaag

want met verf
kun je de wereld
mooier maken
voor de voet af aan



nog niet af
op
Giet's verjaardag