vrijdag 29 oktober 2010

over denken

ik denk
de hele dag
ook zonder
erbij na te denken

de hele dag
het is als ademhalen
ik ben er geen baas over

ik vraag me af
of ik het
zou kunnen
maar dan ook
willen sturen

wellicht is
mijn grootste wens
in deze
om het
te kunnen stoppen
te kunnen zeggen
genoeg gedacht

ik denk in mensen
in schilderijen
ideeen in kinderen
en tussen dat alles door
ook in woorden
in vele talen

de gedachten zijn
heel snel
en veel
veel meer dan ik
en groter
wonderlijk

zoals een groots verhaal
in woorden past
en in een boek

zoals mijn moeder
op een fotootje past
van acht bij acht
centimeter

ik grijp hier nu
voorbijkomende gedachten
ik heb ze vast en
zoek er woorden voor

en toch
het is als water
in uw hand
je voelt het
maar je pakt het niet



working on

Geen opmerkingen: